Sportovní masáž tvoří důležitou součást přípravy amatérských i vrcholových sportovců, kteří chtějí opakovaně podávat sportovní výkony a zároveň co nejúčinněji předcházet vzniku trvalého poškození organismu.

Při sportu často dochází k nedostatečné regeneraci unaveného organismu.


Především mladí sportovci, příliš zaujatí svým tréninkem a netrpěliví, podceňují přípravné a zotavné procesy. Přitom v poslední době je již dostatečně známo, že regenerační aktivity ve sportu nabývají na významu. Sportovní věda jednoznačně dokazuje, že vrcholovým sportovcem nemůže být ten, kdo si promyšleně nehledí svého těla a nenaučí se efektivně odpočívat.


Sportovní masáže jsou upravenou formou rekondiční masáže. Mezi zásadní rozdíly patří prioritní zaměření masáže na svaly a svalové skupiny zapojované při konkrétním sportovním výkonu.

Sportovní masáže doporučujeme před i po sportovním výkonu.


Sportovní masáže navozují vyšší svalovou aktivitu, pomáhají k prohřátí zatěžovaných partií a podobně jako jiné masáže přispívají k navození celkové duševní i tělesné pohody.


Masáže sportovní a rekondiční může podstoupit každý bez doporučení lékaře.

 

 

Kontraindikace nedoporučení, zákaz:

 

Cele tělo

a) celé tělo dočasně - na dobu určitou:

horečka, akutní stavy, infekční onemocnění, po extrémní námaze a vyčerpání, kožní choroby

 

b) celé tělo trvale - nikdy nemasírovat:

vážná onemocnění, hemofilie(výslovný zákaz lékaře)

 

Část těla

a)dočasně - postižená nebo zraněná místa na těle např. čerstvé rány, plísně, modřiny, gravidita, záněty šlach a žil, zlomeniny

 

b)trvale - krajina štitné žlázy, uložení mízních uzlin, erotogení zóny, křečové žíly, pigmentová znamínka

 

Pro optimální efekt se masáž doporučuje 2x týdně